Μην σπεύσετε στα καταστήματα αναζητώντας ένα τέτοιο τεχνολογικό «καλούδι»! Δεν είναι ακόμα έτοιμο, ωστόσο πολύ σύντομα πρόκειται να εφαρμοσθεί σε supersport μοτοσικλέτες παραγωγής από την Ohlins, σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ της βρετανικής MCN.
Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις χρησιμοποιούν μέχρι στιγμής η BMW (ESA II), σε πολλά από τα μεγάλου κυβισμού μοντέλα της και η Ducati (DES), στο νέο Multistrada 1200. Ωστόσο παρόμοιο σύστημα δεν έχει τοποθετηθεί ακόμη σε supersport ευρείας παραγωγής και η Ohlins φιλοδοξεί να το αλλάξει αυτό!
Σε πολύ κοντινή απόσταση από το στρατηγείο της σουηδικής εταιρείας λοιπόν, εθεάθη ένα CBR1000RR που έπαιζε το ρόλο της μοτοσικλέτας δοκιμών, να φέρει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Ohlins. Παρ΄ όλο που αυτό από μόνο του είναι σίγουρα ενδιαφέρον ως γεγονός, οι αυτόπτες μάρτυρες έκαναν λόγω για ένα «μυστήριο» inreface – pad, το οποίο και ο οδηγός χρησιμοποιούσε ως touch screen για να αλλάξει προφανώς τα settings των αναρτήσεων.
Τouch screen; Χμ... γιατί όχι δηλαδή; Πρώτα από όλα, η παραμετροποίηση και η ακρίβεια στις ρυθμίσεις που απαιτούνται για τις αναρτήσεις των supersport, θα μπορούσαν να ελεγχθούν πολύ εύκολα με ψηφιακό τρόπο. Κατά δεύτερον, η αποθήκευση στη μνήμη διαφόρων settings, αλλά και η πρόσβαση σε οποιαδήποτε ρύθμιση με ένα…χάδι, θα ήταν σίγουρα πολύ πιο βολικές και εύκολες διαδικασίες, σε σχέση με τα τεφτέρια και τα «κλίκι-κλίκι», δεν νομίζετε;