Μπορεί η Suzuki να άργησε να εισέλθει στα μεγάλα streetfighter του λίτρου, αλλά το νέο GSX-S 1000 άξιζε την υπομονή καθώς είναι απολαυστικό σε όλους τους τομείς που έχουν σημασία, χαρίζοντας απλόχερα πώρωση, χαμόγελα και XXL οδηγικές εμπειρίες.
Τιμή: 12.995 ευρώ
Χρώματα: μπλε, κόκκινο-μαύρο
+Εμφάνιση, ήχος, επιδόσεις κινητήρα, ευελιξία, sport κράτημα
-Ελαστικά, ABS δεν απενεργοποιείται, νευρικός ψεκασμός
Ανεση-Εργονομία
“Η χαμηλότερη σέλα στην κατηγορία”, αναφέρει η Suzuki, και πράγματι τα 810 χιλιοστά από το έδαφος επιτρέπουν ακόμα και στους κοντύτερους αναβάτες εύκολο και καλό πάτημα στο έδαφος, γεμίζοντας τους εμπιστοσύνη. Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον αναβάτη σε ελαφρώς σκυφτή -καθόλου ακραία-, sport στάση, το αφρώδες υλικό αλλά και η σχεδίαση της σέλας είναι άψογα, ενώ μόνο οι κλειστές γωνίες των γονάτων θα ενοχλήσουν στην πολύωρη οδήγηση –και περισσότερο τα ψηλά αναστήματα. Η Suzuki προσπάθησε να ικανοποιήσει και τους φαν των Superbike, και των γυμνών, όμως αυτό το τιμόνι δεν προσφέρει τον βέλτιστο έλεγχο για Streetfighter οδήγηση -σημείο που βελτιώνεται πανεύκολα, με ένα aftermarket τιμόνι. Χρηστικότατο είναι το νέο σύστημα εκκίνησης του GSX-S 1000, που διαθέτει λειτουργία one-push, με τον αναβάτη να χρειάζεται να πιέσει μόνο μία φορά τη μίζα, δίχως να χρειάζεται πλέον να την κρατάει πατημένη μέχρι να εκκινήσει ο κινητήρας (παίρνει μπρος με μισή μιζιά). Τέλος, επιτέλους η Suzuki πέταξε την -υπερβολική κατά τη γνώμη μας- συνθήκη για υποχρεωτικό τράβηγμα του συμπλέκτη κατά την εκκίνηση. Τώρα, γυρίζεις το κλειδί στη θέση On, πιέζεις με το ένα δάκτυλο τη μίζα ΜΙΑ φορά και... βουαλά, το GSX-S 1000 πήρε μπροστά!
Οδηγώντας
Το μουγκρητό που ξεχύνεται από το μονόκαννο τελικό σου φτιάχνει τη διάθεση στο ζέσταμα, ενώ μόλις καθίσεις στη σέλα αντιλαμβάνεσαι πόσο εύκολο και μανιτζέβελο είναι το GSX-S. Το τιμόνι κόβει πολύ, τα πόδια πατάνε εύκολα στο έδαφος, η σέλα άνετη, το κιβώτιο άμεμπτο σε όλες τις αλλαγές αλλά και στην εύρεση νεκράς, ο συμπλέκτης δεν κουράζει στο τράβηγμα. Βγάζω off το Traction Control (προσωπική συνήθεια), το οποίο ρυθμίζεται μέσα σε 2 δευτερόλεπτα, ενώ παραμένει ανενεργό μέχρι εσείς να αποφασίσετε να το ενεργοποιήσετε και πάλι. Βγαίνω από το γκαράζ, ανοίγω το γκάζι, και το κτήνος εκτοξεύεται στον ορίζοντα. Παρά το μακρύ γρανάζωμα όμως, ο Κ5 κινητήρας τα καταφέρνει πολύ καλά και στην πόλη, καθώς είναι απίστευτα ελαστικός, και κτηνωδώς ροπάτος, με τις αλλαγές ταχυτήτων να περιορίζονται στο ελάχιστο. Αστικά, το GSX-S 1000 εκπληρώνει τον ρόλο του δίχως να βαρυγκωμά, παρέχοντας... χρηστικότητα και φιλικότητα, μαζί με αδρεναλίνη. Ευελιξία, δυνατές επιταχύνσεις, παντιλίκι σε κάθε στροφή, αρχοντικές σούζες σε καλό οδόστρωμα, και ακαριαίο φόρτωμα χιλιομέτρων που σε κάνει να αναρωτιέσαι πώς και που θα σταματήσεις. Ας είναι καλά το μουγκρητό του κινητήρα που κάνει τους οδηγούς να παραμερίζουν ενστικτωδώς, η σταθερότητα πλαισίου και αναρτήσεων που παρέχουν άριστο έλεγχο, και τα δυνατά φρένα με την απουσία αρχικού δαγκώματος, που μαζί με το ABS ομαλοποιούν τις εξωπραγματικές καταστάσεις στις οποίες βρίσκεσαι αναμεμειγμένος δίχως να καταλάβεις το πώς και το γιατί