Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT)

Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT)

Η τεχνολογία DCT της Honda διανύει τώρα τον 17ο χρόνο παραγωγής της και πάνω από 240.000 μοτοσυκλέτες της Honda με DCTέχουν πουληθεί στην Ευρώπη από το 2010.Το σύστημα προσφέρει αξιόπιστες και ομαλές αλλαγές σχέσεων και πολύ σύντομα γίνεται δεύτερη φύση του αναβάτη στη χρήση του. Χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για την εκκίνηση και για την 1η, 3η και5η σχέση και ένα δεύτερο για τη 2η, 4η και 6η σχέση. Οι δύο πρωτεύοντες άξονες των συμπλεκτών είναι ομόκεντροι – ο ένας μέσα στον άλλο – για εξοικονόμηση χώρου.

 
Κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από το δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα. Σε κάθε αλλαγή σχέσης, το σύστημα προεπιλέγει την επόμενη σχέση χρησιμοποιώντας το συμπλέκτη που δεν χρησιμοποιείται εκείνη τη στιγμή. Εν συνεχεία, ο πρώτος συμπλέκτης απεμπλέκεται ηλεκτρονικά, ενόσω εμπλέκεται ο δεύτερος.
 
Για το ανανεωμένο μοντέλο του 25YM, στόχος ήταν η ομαλότερη εκκίνηση από στάση και ο εύκολος χειρισμός σε χαμηλή ταχύτητα - κάτω από 10km/h - για στροφές που απαιτείται χαμηλή ταχύτητα και αναστροφές. Αυτό απαιτεί άμεση αλλά ομαλή απόκριση στα μικρά ανοίγματα του γκαζιού.
 
Αναθεωρώντας τις λειτουργικές παραμέτρους της προηγούμενης γενιάς DCT, το νέο σύστημα υπολογίζει διαφορετικά την πίεση του λαδιού στο έμβολο του συμπλέκτη και διαθέτει νέο σύστημα ανάδρασης, αφού δεν βασίζεται πλέον απλώς σε έναν αισθητήρα πίεσης στο υδραυλικό κύκλωμα πριν το έμβολο – με αποτέλεσμα τη βελτιωμένη και πιο ακριβή απόκριση του συμπλέκτη. Πέρα από τη βελτιωμένη απόκριση του TBW όταν ανοίγει από την πλήρως κλειστή θέση, το DCT πλέον φέρει πλήρως βελτιστοποιημένη παραμετροποίηση για οδήγηση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες.
 
 Έτσι, επιτυγχάνονται αξιόπιστες, γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων. Επιπλέον, με δεδομένο ότι ο διπλός συμπλέκτης μεταδίδει την κίνηση από το ένα γρανάζι στο άλλο χωρίς δισταγμούς στον πίσω τροχό, οποιοσδήποτε κραδασμός ή κόμπιασμα της μοτοσυκλέτας κατά τις αλλαγές σχέσεων ελαχιστοποιούνται, με αποτέλεσμα οι αλλαγές να έχουν άμεση όσο και ομαλή αίσθηση. Τα πρόσθετα πλεονεκτήματα του κιβωτίου DCT είναι η αντοχή στο χρόνο (καθώς αποκλείεται η όποια αστοχία στις αλλαγές που θα μπορούσε να κάνει ζημιά στα γρανάζια), το γεγονός ότι δεν μπορεί να σβήσει ο κινητήρας, η μειωμένη κόπωση του αναβάτη και η ικανότητά του να εστιάζει περισσότερο στις οδηγικές γραμμές και τα σημεία φρεναρίσματος και επιτάχυνσης. 
 
Το σύστημα DCT προσφέρει δύο διαφορετικές φιλοσοφίες οδήγησης – το Αυτόματο πρόγραμμα (AT), με προγραμματισμένα μοτίβα αλλαγών που διαβάζουν συνεχώς την ταχύτητα του οχήματος, την επιλεγμένη σχέση και τις στροφές του κινητήρα, για να αποφασιστεί πότε πρέπει να γίνει μία αλλαγή, και το Χειροκίνητο πρόγραμμα (MT), με τις αλλαγές να γίνονται από τον αναβάτη μέσω των «τύπου paddle-shift» χειριστηρίων στο αριστερό γκριπ.
 
Μέσω του συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης γκαζιού (TBW), διατίθενται τέσσερα Αυτόματα προγράμματα αλλαγών σχέσεων. Το Επίπεδο 1 είναι το πιο ξεκούραστο, με τα ανεβάσματα και τα κατεβάσματα να γίνονται σε σχετικά χαμηλότερες στροφές. Συνδέεται με το RAIN mode. Το Επίπεδο 4, στο άλλο άκρο, πραγματοποιεί ανεβάσματα στις υψηλότερες στροφές και κατεβάσματα νωρίτερα για καλύτερη αξιοποίηση του φρένου του κινητήρα. Συνδέεται με το SPORT mode. Το Επίπεδο 2 συνδέεται με το STANDARD mode, ενώ το Επίπεδο 3 τοποθετείται μεταξύ STANDARD και SPORT.
 
Το USER mode επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει οποιοδήποτε μοτίβο αλλαγών του DCT με τις επιθυμητές παραλλαγές των άλλων παραμέτρων – απόδοση ισχύος (P), φρένο κινητήρα (EB)και HSTC
 

Σελίδα 1Πλήρως ανανεωμένο το Honda Forza 750 2025
Σελίδα 2Εισαγωγή
Σελίδα 3Επισκόπηση
Σελίδα 4Κύρια Χαρακτηριστικά
Σελίδα 5Κινητήρας
Σελίδα 6Ηλεκτρονικά κινητήρα
Σελίδα 7Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT)
Σελίδα 8Πλαίσιο
Σελίδα 9Αξεσουάρ