Οι Βρετανοί έχουν πάντα τον δικό τους ιδιαίτερό τρόπο που βλέπουν τα πράγματα. Τελευταία και καλύτερη απόδειξη για αυτό αποτελεί το πρωτότυπο Agility Saietta, μία πλήρως ηλεκτρική μοτοσικλέτα για το αστικό περιβάλλον που ξεχωρίζει φυσικά για την ιδιόμορφη εμφάνισή της.
Η Saietta αποτελεί έργο του σχεδιαστή Lawrence Marazzi ο οποίος βλέπει τη μοτοσικλέτα με τελείως διαφορετικό μάτι από ό,τι έχουμε συνηθίσει. Στόχος του ήταν να δημιουργήσει ένα εξαιρετικά ευέλικτο guerrilla commuter (όπως το αποκαλεί), με ακαριαία συμπεριφορά και εξαιρετική συγκέντρωση των μαζών.
Το πρωτότυπο Saietta, όταν, με το καλό, βγει στην παραγωγή, θα παραχθεί σε δύο εκδόσεις που θα διαφέρουν μόνο ως προς την συστοιχία μπαταριών με τις οποίες θα εφοδιάζονται, με την αυτονομία τους να κυμαίνεται στα 80 και 160 χλμ. αντίστοιχα. Όσον αφορά στην ιπποδύναμη, σύμφωνα με το δημιουργό του concept, αυτό θα εξαρτάται από τις…ορέξεις του ιδιοκτήτη, αφού θα μπορεί να αλλάξει τα χαρακτηριστικά απόδοσης του ηλεκτρικού μοτέρ με την ίδια ευκολία που αλλάζει το…wallpaper στον υπολογιστή του! Το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να κατεβάσει τον χάρτη της προτίμησής του από το internet και μετά να τον περάσει στην κεντρική ηλεκτρονική μονάδα της μοτοσικλέτας του. Επίσης θα υπάρχουν και προγράμματα για ανάκτηση ενέργειας, traction και wheelie control, ενώ ο επίδοξος αγοραστής θα μπορεί να κατεβάζει ακόμη και…ήχους για τον κινητήρα ώστε να τον κάνιε να ακούγεται όπως αυτός επιθυμεί! Τώρα, όσον αφορά στις επιδόσεις, ο Marazzi κάνει λόγο για 0-06 μίλια/ώρα (0-96 χλμ./ώρα) σε τέσσερα δευτερόλεπτα, μία επίδοση που βρίσκεται πολύ κοντά στα νούμερα που επιτυγχάνουν οι μεσαίες μοτοσικλέτες.
Η μπροστινή ανάρτηση της μοτοσικλέτας είναι τύπου Hossack, δηλαδή κάτι παρόμοιο με το μπροστινό σύστημα των BMW, που το γνωρίζουμε ως Duolever και σύμφωνα με τον Marazzi, έχει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα παραδοσιακά πιρούνια όσον αφορά την πρόσφυση του εμπρός τροχού.
Ούτως ή άλλως ο σχεδιαστής ξεκίνησε τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα από λευκό χαρτί και τη δημιούργησε χωρίς τους συμβιβασμούς που υπάρχουν για τις μοτοσικλέτες με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτή ακριβώς την εντολή έδωσε και στους σχεδιαστές των αναρτήσεων, το όνομα των οποίων δεν αποκάλυψε. Όπως λέει και ο ίδιος, «το πιρούνι είναι ένας πολύ πρακτικός τύπος ανάρτησης αν έχεις να βολέψεις ένα ψυγείο για την ψύξη του κινητήρα και τις εξαγωγές της εξάτμισης μεταξύ του τελευταίου και του εμπρός τροχού. Δεν είναί όμως τόσο αποδοτικό για την πρόσφυση.»
Στα του πλαισίου έχουμε πάλι εκπλήξεις αφού το ρόλο του έχουν αναλάβει οι ίδιες οι μπαταρίες (!) με τις αναρτήσεις να στηρίζονται σε υποπλαίσια.
Ο Marazzi αφού μελέτησε το κέντρο βάρους και τη συγκέντρωση μαζών των περισσότερων σπορ μοτοσικλετών τοποθέτησε τις μπαταρίες του με τέτοιο τρόπο που να αντιγράφούν το κέντρο βάρους αυτών των μοντέλων, αλλά με πολύ καλύτερη συγκέντρωση των μαζών δίνοντας έτσι στο Saietta πολύ μεγαλύτερη ευελιξία.
Το μοντέλο που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι πρωτότυπο αλλά οι δημιουργοί του ελπίζουν να το βγάλουν στην παραγωγή στις αρχές Απριλίου αυτού του έτους με τιμή περίπου 12.000 και 17.000 ευρώ για τα μοντέλά με το πρώτο και δεύτερο σετ μπαταριών αντίστοιχα.