Η Suzuki ανακοίνωσε χθες ότι έλαβε την απαραίτητη έγκριση από την Ε.Ε., προκειμένου να προχωρήσει στη μαζική παραγωγή του Burgman Fuel-Cell, του πρωτότυπου που κινείται αποκλειστικά με υδρογόνο και παρουσιάστηκε στην Έκθεση του Τόκιο το 2009!
Το Burgman είναι το πρώτο όχημα που κινείται με υδρογόνο που λαμβάνει τη συγκεκριμένη έγκριση. Η Suzuki αναπτύσσει και δοκιμάζει το συγκεκριμένο scooter από τον Φεβρουάριο του 2010 στην Αγγλία, σε συνεργασία με την εταιρεία Intelligent Energy και υπό την αιγίδα ενός τμήματος της βρετανικής κυβέρνησης, υπεύθυνου για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών.
Το Burgman Fuel-Cell είναι βασισμένο στο γνωστό σε όλους μας Burgman. Διαθέτει ένα μικρού μεγέθους ντεπόζιτο υδρογόνου, το οποίο είναι τοποθετημένο μέσα στο πλαίσιο. Τα μόρια του υδρογόνου κινούν τον ηλεκτρικής τεχνολογίας κινητήρα και έτσι πραγματοποιείται η κίνηση του scooter, με τους ρύπους να βρίσκονται σε μηδενικό επίπεδο, αφού θα εκπέμπει μόνο ατμό από νερό. Το μόνο που χρειάζεται είναι η προμήθεια υδρογόνου, η οποία θα γίνεται – στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον – μέσω ειδικών σταθμών, ανάλογων των σημερινών βενζινάδικων.
Σύμφωνα με όσα ακούγονται, η παραγωγή των συγκεκριμένων scooter θα ξεκινήσει το 2015. Μέχρι εκείνη τη χρονιά, ο κόσμος μας θα είναι περισσότερο έτοιμος για ένα όχημα τέτοιας τεχνολογίας. Συγκεκριμένα, η Δημοτική Αρχή του Λονδίνου έχει δεσμευτεί ότι θα δημιουργήσει τουλάχιστον έξι σταθμούς προμήθειας υδρογόνου μέχρι το τέλος του 2011, ενώ και στις ΗΠΑ έχει διατεθεί το ποσό του μισού δις δολαρίων, προκειμένου η νέα τεχνολογία να γίνει πιο προσιτή στους πολίτες της χώρας.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία, πάντως, δεν είναι ικανή ακόμη να ανταγωνιστεί την ηλεκτροκίνηση. Αν εξαιρέσουμε το πλεονέκτημα του βάρους (τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο δεν είναι αναγκασμένα να μεταφέρουν μεγάλες και βαριές μπαταρίες), η υδρογονοκίνηση δε διαφέρει σε σχέση με την ηλεκτρική σε τομείς όπως η αυτονομία και οι επιδόσεις, ενώ έχει και κάποια ελαττώματα, όπως η αδυναμία (προς το παρόν;) αποθήκευσης των μορίων του υδρογόνου, τα οποία εξατμίζονται σύντομα. Αποτελεί, ωστόσο, ένα ακόμη ευπρόσδεκτο βήμα στην ανάπτυξη των νέων, φιλικών προς το περιβάλλον, τεχνολογιών που φιλοδοξούν να καταργήσουν τον ρυπογόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης.